torsdag 12 februari 2009

Problem och problem

Har ni tänkt på hur mycket vi människor klagar? Speciellt över I-lands problem? Absolut inget fel eller störande med det egentligen, jag klagar alltid på i-lands problem som ni redan borde veta efter att ha läst den här bloggen. Men det finns en sak jag stör mig ordentligt på, det är när folk blandar in grova världsproblem och u-lands problem.

Jag har ett exempel som har hänt på riktigt:

Detta hände under tiden då jag pluggade psykologi. Jag och min supposed "studiegrupp" satt och talade om lite i-lands problem. Då sa jag "tja, bussarna går ju inte speciellt bra i den här stan".

Till svar på det fick jag nog det hetsigaste och suraste svaret någonsin då en av tjejerna som visade sig vara mindre begåvad "- Men svältande barn i Afrika då??? Är inte det hemskt??"

Efter det tog det ungefär 15 minuter att få henne att fatta vad resten av gruppen pratade om...

Jag funderar på att göra en topp-10 lista med mina absoluta favorit-retards hittils, vad tycks om det?

2 kommentarer:

Bellebus sa...

Din mamma är ett problem

Anonym sa...

har du studerat psykogogi? gulp.... ser sig rädd omkring....när kommer en fullständig psykoanalys med posten? ;)