torsdag 5 november 2009

Dags att börja igen

Sådär, efter många månaders slöande/pluggande har jag äntligen bestämt mig för att börja blogga igen.

Nu har det ju börja snöa som vi alla har sett. Något som fortfarande fascinerar mig allas envisa förmåga att tjata om det i sin facebook-status och sitt msn-citat. Överallt ser man "Woho, det snöar", "åhhh, det snöar!", "wow vad fint med snö" etc. Seriöst, vi fattar att det snöar! Jag vet att det inte är bra för mitt blodtryck att irritera mig på småsaker, men ibland blir folks förmåga att bekräfta det helt uppenbara lite väl irriterande.

Men världen är givetvis full av bra saker också, t.ex. idag. När jag var påväg till skolan för en TP-match med lite vänner stötte jag på en tjej som precis var påväg att tända en cigarett. Men då hände något jag aldrig trodde skulle hända (notera AAAALLLLLDRIG). Hon stannade upp, väntade till jag hade passerat och tände cigaretten efteråt! Nog för att hon röker, men vilken respekt! Om alla kunde visa sån simpel vardagsrespekt skulle världen bli en mycket bättre plats. Så creds till henne vem hon nu var.

När jag hade kommit fram och hade kört en bra bit in i TP var de flesta rejält hungriga, men vi ville naturligtvis spela klart innan vi drog iväg för att äta, vad händer då? Jo, en av tjejerna som satt i ett grupprum lite längre bort kom in och sa att de hade köpt tre familjepizzor, fast de orkade knappt äta upp två av dom. Så helt plötsligt satt vi med en i stort sett hel kebab-familjepizza. Snällare personer får man leta efter =)

Also: Jag vill ha lite tips på vad jag ska blogga om eftersom fantasin inte räcker till i alla lägen såvida jag inte återgår till min gnäll-stil jag hade när jag startade bloggen ;)

Nu ska jag titta på X-Files!

Inga kommentarer: