torsdag 10 december 2009

Snålt som fan!

Är det något jag stör mig på så är det överdrivet snålt folk.

Det finns en grupp på facebook som heter "Vi hatar reklam på spotify", jag hatar den gruppen, jag ska nu förklara varför.

Jag har länge varit en av de som klagat på att skivindustrin fortfarande ligger och lurkar under en sten på 40-talet där man fortfarande kunde ta 175:- för en skiva utan att skämmas. Nu är vi snart inne i 2010 och skivindustrin har inte ändrat sig ett dugg.

Nu har vi Spotify, ett mirakel av funktionalitet. Spotify är tekniken som de flesta väntade på, det bästa är också att det finns tillgängligt helt _gratis_. Haken är då att det är lite reklam inbakat för att kunna täcka kostnaderna när folk inte betalar. Sen har många mage att klaga på det, ursäkta språket, men vad i helvete är det med människor idag?! Facebook-gruppen har i denna sekund 54,650 medlemmar/idioter. Om man stör sig så sjukt mycket på reklamen är inte 99:- i månaden mycket alls, speciellt inte när man får sjukt mycket bättre ljud i samma veva.

"- Men 99:- är mycket för mig!", säger folk.

"-Och? Ta gratisversionen och håll käften då!", säger jag.

Nu är det säkert massor av folk jag känner med i gruppen som jag egentligen borde vara partisk för. Men nej, ni är dumma i huvudet ni också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Det är ju förhållandevis väldigt lite reklam tycker jag. Känns som de borde hitta nåt annat att klaga på... Om inte ens du klagar på det så kan det ju inte va nåt.. ;)

//Angelina

Smartyn sa...

Haha, jag har haft premium jättelänge just för att jag tyckte att reklamen var jobbig att lyssna på ;)