lördag 13 december 2008

En dag på MDF

Jag ljög i förra inlägget, det blev inte något sova alls. Jag "råkade" sitta vaken hela natten istället.

Men trött var jag minsann inte! jag åkte iväg och hämtade Bella runt 07:20 efter en rolig sladd-körning genom stan med mitt framhjulsdrivna fordon, ingen körglädje där inte. Därefter bar det av till Västerås. Väl i Västerås gick jag direkt upp till MDF. För er som inte vet vad MDF är så står det för "mälardalens dataförening". Det är en förening i anknytning till MDH (mälardalens högskola) där studenter kan få billigt student-internet och få hjälp med sina datorer. Det är även ett väldigt bra häng och pluggställe. Jag var som i rätt vanlig ordning först på plats och la mig i soffan som står i konferansrummet med min mac. Kort därefter började folket strömma in. Efter lite pluggande och icke-pluggande åkte jag och en vän iväg för att fylla på MDF-guden, dvs läskautomaten. Efter det satt det ett gäng där och spelade, tittade på film, pluggade och var allmänt sociala. Efter det åkte jag och Bella hem, nu sitter jag här framför datorskärmen. Lite glad blev jag också när jag hittade choklad på datorbordet, inte helt oväntat ioförsig eftersom jag lämnade den där imorse.

Ungefär nu slog det mig att jag var trött också, ont gjorde det också. Så nu blir det nog läggdags!

2 kommentarer:

Bellebus sa...

Till mig sa att du avr på mdf hela kvällen...???

Smartyn sa...

Ja, det var jag också, vi åkte hem 22:30 typ