onsdag 31 december 2008

Vad är problemet?

Nu sitter jag och inväntar tolv-slaget i min lägenhet med B, Y och K. Vi kom nyss hem från en "fest" på Bellmansplan.

En lite lustig sak jag har tänkt rätt länge på gällande fester och folk är väldigt många tjejers "hälsningsfraser". Jag har för vana att gå in, titta mig om i rummet och hälsa på folk. Eftersom vi bor i sverige är det rätt custom att skaka hand. Det som stör mig extremt med tjejer man hälsar på är att de får en min som ser ut som "h....hej...snälla, slå mig inte!"-min blandat med det absolut klenaste och icke-imponerande handslaget jag känt. Det här gäller självklart inte alla tjejer, men ändå störande många.

Enligt mig är en hälsning ett väldigt bra sätt att veta vad det är för sorts person man pratar med, ett klent handslag ger ett väldigt osäkert och svagt intryck medans ett lite starkare handslag och ett lite starkare "Hej! Jag heter (insert random name here)" ger ett intryck som utstrålar mycket mer självförtroende.

Är du socialt skygg och helst undviker att hälsa på främmande folk så nog en fest med mycket folk helt fel ställe för dig.

Så, tjejer (och killar också för den delen), bli bättre på att hälsa!

Inga kommentarer: