lördag 27 december 2008

Rökare

Igår hamnade jag på en förfest med 4-5 pers där samtliga rökte. Efter cirka 30 minuter klarade jag inte av att vara där längre, så jag gick hem. Kläderna jag hade som luktade tvättmedel innan jag kom dit luktade uteslutande cigarettrök när jag kom hem. Ibland undrar jag hur hårt en del rökare blev tappade i golvet som små om man sitter i en lägenhet och röker utan någon form av ventilation. Är jag utomhus och umgås med rökare så kan jag ta det, det är ändå utomhus, då röker försvinner rätt fort.

Jag spekulerar rätt ofta i vad som borde vara lagligt och icke-lagligt. Jag kan ibland se att folk hellre röker Cannabis, jag menar, för det första ger det 10000 gånger mer effekt än en vanlig cigarett. Det luktar inte alls lika illa (nej, jag har inte provat, men jag har känt lukten). Dessutom behöver man röka kanske 1-2 under en hel ikväll istället för 1-2 paket cigaretter. Förutom det kommer det inte skräpas ner alls lika mycket och eftersom 99.9% av alla arbetsplatser förbjuder alla sorters droger så kommer arbetsplatserna bli renare från rök.

Nu ska vi givetvis inte legalisera cannabis i Sverige, utan det är bara mina spekulationer eftersom jag hatar cigarettrök nåt ordentligt. Är du rökare och läser detta inlägg får du skylla dig själv ;)

3 kommentarer:

Bellebus sa...

JA! Förbjud skiten! Vill de ta livet av sig långsamt o smärtsamt så fine for me, men jag vill inte följa med!

Lexi sa...

Som föredetta rökare kan jag säga....
1) jag håller med
2) det är sjukt svårt att sluta röka men det är möjligt
3) rökare är själviska

Sen har jag rökt cannabis också och tycker personligen det är mindre farligt än nikotin, men jag är ingen läkare så jag kan ju inte vara säker på vad som händer i kroppen.
Jag tycker bara att cigg ska tas bort och tycker det är synd att man inte har fler program om hur farligt det är att röka. Rökare suger! (Båda mina syskon röker FAST vår far dog i cancer, det tycker jag är idioti)

Smartyn sa...

Jag vet att det är svårt att sluta, det är ju ett beroende, men som du säger är det fullt möjligt =)

Starkt av dig att sluta!