onsdag 14 januari 2009

Ingen sovmorgon de kommande mornarna

Jag bor mitt i centrum, under lägenheten låg förut en butik som sålde mattor. För ett par månader sedan gick den i konkurs och lokalen stod tom ett tag. Nu har den dock fått liv igen, kanske för mycket liv. Det ska nämnligen bli en bar. Problemet är att snickarna som bygger upp stället har rivit bort all isolering som någonsin har suttit i taket och börjat hammra, såga och borra med slagborrar 06:30 på morgonen! Idag vaknade jag med ett ryck av att dom körde igång en av slagborrarna, det lät som att FA stod i vardagsrummet och borrade i väggen som går in i mitt rum! När de började igår trodde jag att det var grannarna, men när ljuden hade pågått i ett par timmar förstod jag att det var nåt helt annat.

Jag undrar om man kan få billigare hyra....man kan nästan inte bo där när dom väsnas så in i helvete.

Inga kommentarer: