onsdag 7 januari 2009

Rökfri zoon 15 meter!

Som titeln säger, "rökfri zoon 15 meter". Alla som kan läsa förstår nog innebörden också, den är inte så svår att begripa. Helt enkelt att man inte får röka inom en radie av 15 meter runt skylten, men jag kan inte undvika känslan av att något har gått väldigt fel här.

Jag går på Mälardalens högskola, ett ställe fullt med rätt smarta lärare och elever, men ändå upphör jag aldrig att bli förvånad att inte en enda jävel av dom kan räkna till 15! Varje dag ser jag nån respektlös idiot som står PRECIS utanför portarna till skolan eller precis bredvid en sån där skylt och blåser sina hemska odörer över halva världen. Jag tror inte att många rökare förstår hur långt den här röken sprider sig, för er som känner er träffade kan jag ge en helt gratis lektion; den sprider sig skitlångt! Jag vet inte om såna människor behöver mer förklaring än så om varför "rökfri zoon 15 meter!" skyltarna existerar, om du insisterar på att du behöver en sådan lektion kommer jag ge dig ett par örfilar och skicka ut dig på gatan tills du har lärt dig!

1...2...3...4...5....

Sådär ja, nu är blodtrycket på sin plats igen. Alla ni som vet med er att ni skiter i 15-meters regeln av ren lathet, sluta med det och visa att ni har lite vett i skallen!

IH kom med en rätt bra idé om varför det var så, jag citerar "Jag har en teori. Jag tror att man tappar en massa hjärnceller av att röka, det är därför de inte längre kan läsa eller förstå skyltar". Någon som känner sig träffad? Bevisa att hon har fel.

1 kommentar:

Bellebus sa...

Men..!! Nu snodde ju du mitt bloggämne för dagen.. :P