måndag 19 januari 2009

Seriously, wtf?

Idag tog jag med mig den där ICA-checken på 50:- man brukar få med Buffé tidningen om man handlar mycket hos ICA. Jag ansåg att det var en rätt bra idé eftersom jag ändå skulle handla lite mat påvägen till skolan.

Tåget jag åkte med kom in till Västerås någon minut för sent, min föreläsning skulle börja om cirka en halvtimme. Jag gick in på ICA-butiken och tog det jag skulle ha, när jag kom fram till kassan drog jag mitt kort i vanlig ordning och gav kassörskan checken. Då sade hon att jag inte kommer få några pengar tillbaka på en sån, det saknades nämligen varor för 12-13 kr för att den skulle bli helt förbrukad. "Strunt samma, jag har bråttom" sade jag med vänlig ton.

Så, vad hade ni gjort i denna situation där det handlade om 12-13 kr? Om ni satt i kassan vill säga. Själv hade jag accepterat det kunden sa, tagit betalt och låtit honom gå, men nej nej. Kassörskan börjar istället tjata på mig om att handla mer precis efter att jag sagt att jag hade brottom iväg och hellre ville strunta i de resterande 12 kronorna. Så jag suckade lite för mig själv och hämtade ett paket tuggumin och lade på bandet. Jag vet inte exakt hur mycket mer som saknades, men kassörskan verkade iallafall acceptera det, men efter det kom dagens mest idiotiska kommentar någonin; "50-öringen som kommer där är min!" men en grinig ton.

Så, för att sammanfatta, sekunderna innan hade jag sagt nej till 12 kronor för att jag hade bråttom, tror då kärringen att jag vill sno åt mig hennes jävla 50-öring? Nog för att folk oftast är idioter, men någon måtta får det vara.

När jag efter det kom fram till RP klagade jag av mig i fem minuter, sen kändes allt bra igen och jag gick igenom dagen i vanlig ordning.

Inga kommentarer: