onsdag 7 januari 2009

Sömnlös

Det där gick ju bra, totalt sömnlös och jag ska "gå upp" om 1½ timma. Det här är ett riktigt störande fenomen när jag har alldeles för mycket i huvudet som jag egentligen ska koppla bort när jag lägger mig i sängen.

FA åker bort idag, närmare bestämt om ungefär 14 timmar och 20 minuter, sen har jag lägenheten för mig själv ända tills på söndag!

För övrigt var dagen stimulerande, jag såg nån ripoff på TvShop (varför nu någon skulle göra en ripoff på det) om nån snygg matlagningsprodukt som tydligen var 10 gånger bättre än alla andra sätt att laga mat på. De andra "sätten" var alltså att steka något som såg ut som gammalt kött i 2 liter smör. Ofta i sådana program är det två "hosts", en som visar produkten och som alltid hävdar det helt uppenbara samt en bondläpp som ska lära sig och som ALLTID är superförvånad och imoponerad över allt det uppenbara. Hursomhelst, detta program skiljde sig faktiskt från mängden eftersom bondläppen i det här fallet inte var någon mindre än Mr.T.

Mr.T är som många kanske vet en stor svart man med tuppkam som alltid bär ton med guldhalsband. Han var bland annat "B.A" i "The A-Team" samt en av Rockys motståndare i någon av Rocky-filmerna där han blev småkänd för ett av de sämsta "catchy movie phrases" någonsin, nämnligen "pity the fool" som han använde flitigt under matprogrammet..."pity the fool who eats this" etc etc...

Nu ska jag försöka se en halv film eller kanske plugga lite innan jag ska duscha för att sedan hinna iväg med 05:52 tåget.

P.s. Eftersom ämnet var "Sömnlös" tänkte jag bjuda på en fin comic-strip som jag tror att många känner igen sig i. D.s

Inga kommentarer: