tisdag 6 april 2010

Dåliga svar

En sak jag har uppmärksammat många gånger men inte stört mig på tillräckligt (förren nu såklart) är folks förmåga att ge totalt värdelösa svar på frågor.

Vanliga frågor är oftast i stil med:

"Vad gör du på ditt jobb?"
"Jaha, vad pratade ni om då?"
"Vad gör du om dagarna?"
"Vart är (insert random item here)?"
etc etc...

När man har frågat en sån fråga eller liknande får man allt för ofta svar som "lite av varje", "det är lite olika" och "nån av dom". Visst, ibland kanske man inte vill svara, men då kan man lika gärna säga det istället för att ge mig ett svar som gör mig precis lika vis som jag var innan jag frågade.

Skitstörande! Jag menar, får man ett svar som "nån utan dom" när man frågar t.ex. "vilken kartong ligger böckerna i?" så dör jag lite inombords. Captain obvious finns verkligen överallt.

Inga kommentarer: