fredag 2 april 2010

Vart i helvete tog folkvettet vägen?

Jag jobbar på en liten internetleverantör som inriktar sig på att tillhandahålla internet till studenter. I jobbet svarar jag på telefonsamtal som har med alla möjliga IT-frågor att göra, tar betalt för internetfakturor, reparerar datorer och har hand om studentnätet. När kunderna kommer upp till kontoret är det en ganska smal gång fram till bordet där jag sitter, så kön kan bli rätt lång. Men alltför ofta (jag ljuger inte när jag säger varannan-var tredje kund) är det folk som bara går förbi kunden jag hjälper för att lämna fram pengar/sin dator. Jag menar, vart i helvete tog sans och vett vägen med kösystem? Jag funderar på att börja göra samma sak på ICA, bara gå fram och slänga upp mina varor mitt bland någon annan kunds varor och försöka betala innan den föregående kunden är klar.

Jag kanske är lite bitter, men jag tappar verkligen mer och mer hopp för folk nuförtiden...

Kan lika gärna berätta hur jag tolkar "folk" och "människor"

Människor: Det är personer som du & jag. Personer som har vettiga värderingar, som står i kö, som inte står och spottar på marken vid busshållplatser, som inte skriver sjukt pinsamt korkade kommentarer på aftonbladets artiklar etc. Det är vi människor som har ett hum om hur man för sig bland andra människor, det är personer man tål helt enkelt.

Vänner: Det här är den lättaste av dom, det är helt enkelt människor man gillar lite extra så man står ut med dom mer än 30 minuter utan att bli tokig.

Riktigt bra vänner: Det är är personerna man umgås med ofta, personer som faktiskt får dig att må bra (behöver jag ens säga att det här är den bästa gruppen?)


Folk: Det här är den värsta gruppen. Folk är dumma i huvudet, folk är idioter. Folk är de personer som sitter hemma vid datorn och skriver idiotiska kommentarer på aftonbladets artiklar, det är dom som inte fattar vad "The Matrix" handlar om. Det är folk som har värderingar helt åt helvete, det är folk som tänker "mina barn och andras ungjävlar". Folk är helt enkelt egoistiska, fula, rökande, korkade och vidriga as. Sen kan dom inte stava heller.

Såja, nu ska vi se vad jag får för kommentarer på det här... =)

2 kommentarer:

Den snygga norrlänningen :D sa...

Låter lite som jag resonerar ^^

Smartyn sa...

Klart det gör, du är ju som jag :D