tisdag 20 april 2010

Language!

Jag har alltid tyckt att stavning och grammatik är en väldigt viktig del att vårda. Tyvärr är det ju en del som vägrar och istället våldtar vårt fina språk med sär skrivningar, stavvfel och åsyftningsfel. Jag har i cirka 1-2 dagar haft en diskussion med min kära Eskimå om det heter "till slut" eller "tillslut" (vilket är helt olika ord egentligen men ni hajjar). I exempel såsom "till slut lyckades jag somna" säger man inte ens "tillslut" i talspråk, det blir bara fel egentligen. Min Eskimå vet precis hur man skriver och stavar (hon är faktiskt väldigt duktig på det), men hon vägrar hålla med mig och ändra på det, därmed förklarar jag krig!



Ser du henne så hälsa från mig! :D



För övrigt sitter jag och återupplivar mina gamla servrar som jag har i en serverkurs i skolan, det går bara "sådär" bra. Virtualisering går inte så bra över RDP när maskinerna bara allokerar 1024mb minne. Segt segt segt... Sen är jag hungrig också.

Tänkte avsluta med ett skojigt citat ur en engelska-kursbok som min bästa vän skrev till mig igår: "And, in "proper" english, you should never begin a sentence with "and"!"......

Dagen då kurslitteraturen blev ironisk på dig

1 kommentar:

Fortfarande INTE en eskimå ;( sa...

MEN MORRRRR PÅ DIG! :P
Vet att det blir fel, men det är värsta tvångstanken ju ;( OCH JAG VET att man inte ska säga så heller, men jag är norrlänning och jag pratar lite som jag vill - och du ska älska det, tamefan! :P

Tycker dessutom att jag faktiskt är snäppet sötare än den där filuren på bilden, så FFFUUUUU! Nu blir det krig!


ps. rätt åt dig att det inte går bra med servrarna!