fredag 23 april 2010

Panikångest

När jag kom hem idag upptäckte jag att någon hade tagit ut över 3600:- från mitt konto. All info jag fick var "utlandskontouttag/aut". Jag frågade typ halva min MSN-lista om hjälp, men den som i slutändan visste vad jag skulle göra var min syster. Jag lyckades få tag på spärrservicen och pratade med en jättetrevlig tjej där. Hon sa att dom hade försökt få tag på mig under dagen eftersom dom hade sett att ett företag i New York olagligt försökte ta ut en summa pengar.

För att göra en lång historia kort; jag kommer få tillbaks pengarna, kortet är spärrat och jag har inga kontanter över helgen. Banken är stängd och jag ska till Stockholm imorgon, timingen kunde inte ha varit bättre...

Men men, det löste sig iallafall. Två stora kramar skall också utdelas till min syster och tjejen på Nordea som gav den bästa supporten jag någonsin fått.

Edit: Jag får tillbaks pengarna iallafall =)

2nd edit: Ufflo räddade min helg, creds!

3rd edit: Isabelle hjälpte mig också, fast det hade jag tydligen förträngt ^^

Last edit: För er som vill veta lite mer av det som hände finns det bra läsning på Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skimming
http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_fraud

1 kommentar:

Isabelle sa...

Jaha så jag sa inte åt dig att ringa spärrservice då? :P