onsdag 21 april 2010

The war rages on...

Som ett par kanske har märkt ligger jag i krig med Natta. Här följer en bild från ett par av hennes kommentarer:


(Klicka på bilderna för att se all text ordentligt)

Så, varför har jag en rubrik på engelska? Just rubriken har inget med själva texten att göra rent språkligt, den har jag bara för att rubriker låter häftigare på engelska. Bara för att bråka med henne har jag även rubriken för detta inlägg på engelska!

Natta klagade på att jag skrev "sär skrivningar" och "stavvfel", oh the irony! Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var för att demonstrera väldigt vanliga fel som skrivs i det svenska språket idag.

På den sista punkten ger jag henne rätt, "uttryck" var ett mycket bättre ordval samt att ett kommatecken skulle ha platsat alldeles utmärkt efter "egentligen". Jag tänker inte argumentera emot där.

Här följer de sista kommentarerna:


Här påstår min eskimå att hon vet att det är fel och att hon försöker ändra på det. Jag skall nu klistra in den exakta kommentaren som ramlade in i min blogg den 20 april 12:03 på dagen.

"MEN MORRRRR PÅ DIG! :P
Vet att det blir fel, men det är värsta tvångstanken ju ;( OCH JAG VET att man inte ska säga så heller, men jag är norrlänning och jag pratar lite som jag vill - och du ska älska det, tamefan! :P

Tycker dessutom att jag faktiskt är snäppet sötare än den där filuren på bilden, så FFFUUUUU! Nu blir det krig!


ps. rätt åt dig att det inte går bra med servrarna
!"

Här ser jag inga intentioner på att hon vill ändra sig, utan hon gömmer sig bakom sitt norrlänningsursprung. Skäms Natta! Sen vet alla att nordpolen ligger norr om Stockholm. Så Natta är en tvättäkta eskimå. Kan även tillägga att mina servrar fungerar alldeles utmärkt!


Dessutom är Joseph Fritzl jättesöt ;)

Inga kommentarer: